[O1] Problem z przepływką? Kto diagnozuje błąd?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • soki87
    Classic
    • 2012
    • 29

    [O1] Problem z przepływką? Kto diagnozuje błąd?

    Zamieszczone przez hermioli1
    Maciek, miałeś Małysza za pilota??? :lol:
    haha, nie Małysza nie było. Był Radek - instruktor ze Szkoły Auto - ale naprawdę było genialnie ! Niesamowita przygoda i możliwosc poznania zarówno auta jak i kulis pracy aktorskiej.
    Zapraszam na stronę : http://www.youtube.com/skodaautopols...FQIm3godAWCPNA
    Tutaj znajdziecie wszystkie odcinki, a za jakis czas również ten z moim udziałem.
  • Hiv
    Rider
    • 2011
    • 311

    #2
    [O1] Problem z przepływką? Kto diagnozuje błąd?

    Dzisiaj kolega poprosił mnie o diagnozę swojej 01 1.9 TDI 110PS.

    Co jakiś czas zapala mi sie check ale po skasowaniu znów wraca po różnym czasie.
    Wymieniana była padnięta przepływka i od tego czasu z nią wszystko ok ale błąd wraca.

    VCDS wypluł coś takiego, o co może chodzić?

    Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
    Part No: 038 906 012 HC
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4923
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 30001
    VCID: 58B494E49295
    TMBJP41U958787130 SKZ7Z0D2676730

    1 Fault Found:
    16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
    P0101 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 1 1 0 0 0
    O2 skradziona - szukam nowej

    Komentarz

    • Tomek_dx
      Rider
      • 2008
      • 398

      #3
      Miałem podobną przygodę w O1 1.9 TDI. Po wymianie przepływki wywalało błąd. Okazało się że jednak do 1.9 TDI są róźne rodzaje przepływek i była dobrana zła, która miała inną czułośc i przy przyspieszaniu trzymała więcej niż 5s max wartości a to wystarczało do wywalenia ikonki silnika na szafie. Niech kolega dokładnie porówna oznaczenia na sterej i nowej przepływce.
      Tomek

      Komentarz

      • Hiv
        Rider
        • 2011
        • 311

        #4
        Z tego co mi dziś tłumaczył, mechanik który mu wymieniał tą przepływkę stwierdził, że ona już wcześniej była wymieniana i była źle dobrana i dlatego padła.
        Jak więc sprawdzić jakie oznaczenie powinna mieć ta właściwa?
        O2 skradziona - szukam nowej

        Komentarz

        • 13karolss
          Ambiente
          • 2010
          • 199

          #5
          pytanie czy wymienil na regenrowano przeplywke czy na nowo

          te po regenracji so wadliwe przejdzie z 5 tys i od nowa ten sam problem
          karol - człowiek który zostal papierzem

          Komentarz

          • Octan
            Rider
            • 2006
            • 653

            #6
            Przepływka ma być nie tylko nowa ale i oryginalna Bosch. Na zamienniki z allego szkoda kasy. Temat prerobiłem na własnej dupie, szkoda piemiędzy i nerwów na reklamacje.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11011
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez Octan
              oryginalna Bosch.
              może też być i jest zalecana Pierburg
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                Hiv, Wejdź na stronę intercars'u:
                Sklep motoryzacyjny Inter Cars ➤ największy sprzedawca części samochodowych oraz opon. W ofercie posiadamy ponad 2 mln części! Sprawdź naszą ofertę!


                Wybierz "markę", "model" oraz "silnik". Po prawej w opcji "układ dolotowy" kliknij na przepływomierz. Potem przy producencie "Bosch" klikaj na numerki a po prawej będziesz miał opisy i tak np
                Jeśli to silnik 1.9 TDI AHF od roku 1998.08 lub ASV od roku 2000.08 do 2003.07, do numeru podwozia 1U..3..836 957 to przepływka ma numer: Bosch 0 281 002 757. W intercarsie na stronie internetowej kosztuje 315,50 PLN

                Swoja drogą mam taką nówkę sztukę oryginalną Boscha a nie regenerowaną na sprzedaż znacznie taniej.

                Niby katalog podaje że od 2003.08 do ASV powinna iść Bosch 0 281 002 531 ale ona kosztuje juz 517,07 PLN. Jeżeli silnik bez chipa nie modzony to wiekszość mechaników wkłada tą pierwszą i wszystko jest OK. Chyba że moc jest podniesiona programem na 130-140KM to wtedy ta pierwsza przy silnikach od ok 2004 roku może generować błędy. Po prostu przy przyspieszaniu z butem w podłodze dłużej niż 5s pokazuje max wartość i choć jest sprawna to komp wywala ikonke silnika na szafie. Sprawdzone na własnej skórze i dlatego mam nówkę sztukę do sprzedania ponieważ u mnie silnik z 2004 roku.
                Tomek

                Komentarz

                • Le-Ce
                  L&K
                  • 2010
                  • 1313
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Warto też przy okazji sprawdzić szczelność ukł. dolotowego, bo to też może się nakładać na taki efekt gdy zasysane jest gdzieś (lewe powietrze)
                  Moja ADELA

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                  i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 11011
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    zajrzyj tu
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • czyzyk64
                      Elegance
                      • 2008
                      • 866

                      #11
                      Zamieszczone przez Le-Ce
                      Warto też przy okazji sprawdzić szczelność ukł. dolotowego, bo to też może się nakładać na taki efekt gdy zasysane jest gdzieś (lewe powietrze)
                      To by waliło czarnym dymem i moc bylaby słabsza

                      Komentarz

                      • Hiv
                        Rider
                        • 2011
                        • 311

                        #12
                        Zamieszczone przez czyzyk64
                        Zamieszczone przez Le-Ce
                        Warto też przy okazji sprawdzić szczelność ukł. dolotowego, bo to też może się nakładać na taki efekt gdy zasysane jest gdzieś (lewe powietrze)
                        To by waliło czarnym dymem i moc bylaby słabsza
                        Dokładnie. Wszystko jest ok, auto działa poprawnie. Tylko ta kontrolka na desce...
                        O2 skradziona - szukam nowej

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          a egr niejest zalepiony bo to czasami jest powodem tego błedu a instalacie elektryczna tez mozna sprawdzic dla pewnosci
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          Pracuję...